Jak jsem se vrátil k motorkám.

Já a motorky po 20 letech.

Koncem 70tých let jsme s partou kámošů, v 15ti letech jako všichni propadli motorkám. Začínali jsme na fichtlech, který jsme si nejdřív půjčovali od těch co je měli. Pak jsme kdejakou Čízu nebo Jawu co jsme sehnali, odstrojili, namontovali rozetu z kombajnu a přezuli na ojetý špunty a stím jsme krosili na blízkých terénech. A konečně přišly i motorky s kterými jsme mohli do normálního provozu. Moje první ofiko motorka byla Jawa 250 "pérák", kterou jsem tehdy koupil za 500 Kč. Byla to naprosto skvělá motorka na učení a já s ní jezdil od 16ti let po celé republice (byť noty jsem neměl ještě ani na fichtla). Pak přišla předělaná Jawa 350 California a po ní vysněná Jawa 350/634 "áčko" (to už jsem konečně měl i papíry).
Tenkrát se moc nejezdilo a tak, když jsme se vydali na dovolenou, nečí svatbu nebo jen tak na vyjížďku v počtu 6 - 10 motorek, byli jsme dost za exoty. Najezdili jsme toho na tu dobu dost. Rok po vojně přišly jiný starosti a byl konec "áčko" jsem v v roce 1988 prodal. Občas jsem se ještě svezl na půjčený motce , ale to bylo vše.

Když se mne potom kdokoli zeptal jestli si ještě někdy pořídím motorku, tak jsem vždy odpovídal, že ne. Důvodů jsem měl samozřejmě mnoho, jako třeba, nemám na to peníze, nemám už ani žádný věci, navíc kde bych parkoval, kdoví jestli bych to ještě uměl, s přibývajícím věkem ještě, že už jsem na to starej a další podobný nesmysly. Až začátkem roku 2008 se ve mě něco zlomilo a já si řekl "proč bych vlastně nemohl? seru na nějaký problémy, ty budu řešit až přijdou" a začal jsem se ohlížet po nějaký hodný motorce, aniž bych tušil, jak se k tomu postaví moje žena, která jela na motorce 2x v životě. V dnešní době je výběr proti minulosti neskutečný, a já jsem postupným sběrem informací a pronikáním do světa motorek a upravováním kriterií, zúžil výběr na cestovní endura.

A tak se stalo, že jsem si pořídil 9 let starou Hondu XL 600V Transalp.

Komentáře

  1. Ahoj ja som bol natom podobne. Jazdil som od 9 tich rokov do 20tich. Potom som to musel predat, nemal som peniaz na PC na VS. Akorad stym rozdielom, ze som zacinal na simsone a MZ150. A ked som predaval MZ tak som si hovoril, ze kupim vetsiu. Po 10tich rokoch sa mi to podarilo. Jawa 350. Jazdil som na tom cca 5tis km a skocil mi do cesty kanec. Z javy bol konec a ja v obavach o svoj zivot, kupil som si skutra 150cm aby som mal nacom jazdit do roboty.
    Po roku som nasetrilnejaku kacku a isiel som do xl600v, rv99. Dobra volba mam zatial 1500km pricom som sedel natom asi 7x. konecne konci dlha zima, tak sa chystam niekam na juh.
    Zdar buh a bez nehod!
    Boris

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky